Пређи на главни садржај

Kako reći NE slatkišima ♡

          

Kao i većina vas, i ja sam nekada imala nalete želje za slatkišima. Jela sam ih svakodnevno i nisam mislila o količinama i posledicama. Nikad nisam bila debela i moji kilogrami su bili u redu, ali ja sam strašno volela da jedem slatkiše,a to nikako nije dobro po zdravlje... Pre više od dve godine započela sam svoj fitness izazov. Iz ličnog nezadovoljstva sam sebi rekla da ću promeniti navike, izbaciti sve štetno, da ću biti zdravija i fit i da ću se upustiti u vežbanje 5,6 puta nedeljno. Naravno,nije bilo lako.. Najteže mi je palo da se odreknem slatkiša. Ne želim ovim postom da kažem da sada ne jedem slatkiše baš nikad i da mi je ishrana potpuno čista, ali odredila sam sebi kada 'smem' a kada 'ne smem' da jedem slatkiše i u kojoj količini i toga se držim.

Tog osećaja koji vas vuče ka slatkišima se nećete brzo rešiti. Morate sebi dati vreme i ići postepeno. Probajte da izdržite bez njih par dana, pa deset dana i tako samo povećavajte broj dana bez unosa slatkiša. Posle nekog vremena osetićete da vam organizam drugačije reaguje na slatkiše i da ih 'ne traži' onako kako ih je 'tražio' ranije. Zamenite slatkiše nekim malo boljim alternativama - crna čokolada, med, voće.. Slatkiši stvaraju ovisnost i zaista znam da nije lako odvići se od njih, ali ni jedan fitness instruktor, rekreativac ili nutricionista ne može da vam reši taj problem sve dok sami sa sobom ne rešite da nećete više jesti slatkiše. Sve je stvar volje i treninga vaše psihe. Morate ostati čvrsti pri tome da nećete uzeti nešto slatko čak i kada neko ispred vas uživa u slatkim delicijama.


ZAŠTO JE ŠEĆER ŠTETAN
1. Zbog samog sastava svakog slatkiša. Nemaju nikakve hranljive sastojke, sastoje se od belog šećera i masti što je poprilično nezdrava kombinacija.
2. Podižu vaš nivo šećera u krvi posle ćega dolazi do naglog pada. Želja za njima bi se povećala a niste u organizam uneli ništa korisno. Bukvalno ste nahranili vaše masne naslage.
3. Stvaraju neverovatan osećaj gladi.
4. Izazivaju kvarenje zuba.
5. Negativno utiče na vaš imuni sistem i lakše se razboljevate.
6. Dovodi do oboljenja kao što su dijabetes tipa 2, kancer, srčana oboljenja.


KAKO GA SE REŠITI
1. Jedite redovno, više manjih obroka.
2. Zamenite ga medom, crnom čokoladom ili voćem svaki put kada osetite želju za šećerom, ali ne preterujte.
3. Pijte dosta vode, ne zaslađujte svoje napitke.
4. Pijte zeleni čaj dva puta dnevno između obroka.
5. Prekinite sa emocionalnim prejedanjem. Zapitajte se svaki put zašto vam se javila ideja da pojedete nešto slatko.
6. Razmišljajte ovako - Da li sada jedem da bih uživala u ukusu ili jedem za svoj osećaj u stomaku? Setite se da vas slatkiši samo vraćaju na početak i da niste nigde stigli ako ste izdržali par dana pa se opet prejeli slatkiša.
7. Vodite dnevnik svojih obroka. Tako ćete tačno znati šta se dešavalo i da li ste 'grešili'.
8. Spremajte svoje obroke na vreme i unapred. Tako ćete imati jelo za čitav dan i tačno određen broj obroka koji morate ispoštovati bez uzimanja slatkiša.
9. Kad god osetite želju za slatkišima, vi u tom trenutku uzmite da radite nešto drugo što volite.
10. U svakom obroku jedite zdrave masti proteine i vlakna sa vrlo malo zdravih ugljenih hidrata. Tako ćete biti siti ceo dan i prosto neće biti mesta za slatkiše.


Nadam se da vam je ovaj post poslužio. Ostavite mi dole komentar i podelite ovaj post da još nekome pomognemo da se odvikne od slatkiša.
Do sledećeg posta
... 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Primer jelovnika na rotaciji ugljenih hidrata ♡

Ovaj način ishrane je jedan od najpopularnijih u fitnes svetu. O njemu sam pisala ovde ROTACIJA UGLJENIH HIDRATA  a danas želim da dam par predloga za jelovnik na rotaciji ugljenih hidrata. Primer jelovnika za manji unos u.h. Doručak: jaja, nemasni sir, krastavci, semenke bundeve Užina: voćka Ručak: meso, pirinač, salata Užina: protein, Ella sir, orašasti plodovi Večera: riba, što više salate, orašasti plodovi Primer jelovnika za srednji unos u.h. Doručak: ovas, maline, protein, orašasto Užina: proteinska pločica Ručak: meso, povrće, salata, krompir Užina: Ella i orašasto Večera: jaja, posni sir, puno salate Primer jelovnika za visok unos u.h. Doručak: ovsena kaša, protein, voćka Užina: smoothie (ne previše voća) Ručak: meso, integralni hleb, puno salate, grilovano povrće Užina: orašasto Večera: meso, povrće, salata, batat *Želim da napomenem da je ovo neki okvir i ono kako bih ja sastavila jelovnik. Nešto što je univerzalno ne znači da će svima odgovarati

Da li ste čuli za astaksantin? ♡

Astaksantin je prirodni antioksidans dobijen iz algi, čiji učinak se pokazao jako dobro. Ovaj antioksidans jači je i od C vitamina, kao i od E vitamina, beta-karotena i drugih bitnih elemenata za naše životne funkcije. Ovaj prirodni suplement kompanije Oriflame štiti naše ćelije od slobodnih radikala koji su svuda oko nas, u vodi, u vazduhu, u hrani. Ove kapsulice štitiće vas od jakog sunca, sprečiće alergijske reakcije, kožu će vam učiniti lepšom. Takođe, dobar je i protiv upalnih procesa kod sportista. Astaksantin, za razliku od većine drugih antioksidanasa, zahvaljujući svojoj jedinstvenoj molekularnoj strukturi dospeva čak i do mozga i očiju i tamo ispoljava antioksidansno dejstvo .  Dokazano je da je poželjno koristiti iz više razloga ovaj supement i s toga ga i ja preporučujem. Osećaćete se odmornije,zdravije,imaćete više energije i blistaviju kožu. Lakše ćete pregurati prehlade,upale itd. MOJE ISKUSTVO Iz ličnog iskustva mogu da kažem da se vidno lošije osećam kada p

Saveti za brže topljenje masti ♡

Mnogo puta sam čula tezu da treba potpuno izbaciti ugljene hidrate iz jelovnika, a takođe sam tu priču čula i za masti. Ovakve rigorozne i nepravilne dijete su bile aktuelne 80-ih, 90-ih godina kada su ljudi mislili da čine ono što je najbolje za skidanje masnog tkiva. Istraživanja su pokazala da ne treba izbacivati nijedan od makronutrijenata (  O njima sam pisala OVDE  ) već da treba samo pametno odmeriti koliko čega treba unositi. Na primer, ugljene hidrate nikako ne izbacivati iz ishrane već unositi njegove najzdravije izvore kao što je svo povrće koje raste iznad zemlje. Dozvoljeni su skrobni ugljeni hidrati (krompir,pirinač) i šećeri iz voća ali u ograničenim količinama, recimo ujutru za doručak voćke, oko treninga ovas i za ručak 1/4 tanjira pirinča. Pošto treba smanjiti ugljene hidrate,isto tako treba da povećamo unos zdravih masti: avokado, maslinovo ulje, riba, orašasti plodovi itd. Masti, za razliku od ugljenih hidrata, ne podižu nivo insulina u krvi s toga ne p

Fitness pravila ♡

Za vežbače i za one koji to nisu a žele da postanu,za sve one koji paze na ishranu ili tek žele da počnu sa tim,dajem nekoliko fitness 'pravila' u vezi ishrane. 1. Jedite više obroka u danu - Svako ko vežba trebao bi jesti u skladu sa tim jer tokom treninga telo dolazi u stanje stresa i valja ga nakon njega oporaviti. Pet do šest obroka dnevno je sasvim u redu,dakle tri glavna obroka i 2,3 užine. 2. Ugljeni hidrati samo u prvom delu dana - Ovo je veoma bitno za one koji žele da smanje procenat masti u svom organizmu. Ugljeni hidrati su vid energije,a ona nam nije neophodna uveče i pred san,s toga ovaj tip namirnica treba jesti prepodne i oko treninga. U suprotnom,mogu se pretvoriti u masno tkivo. 3. Proteine treba jesti u većoj meri - S proteinima teško da ćete preterati ako vežbate. Njih treba konzumirati u svakom obroku,s tim što su najbitniji nakon treninga kao i uveče kada ne treba da jedemo ugljene hidrate. Dakle proteini i neka salatica - idealna večera.

Fitness Witness PLAN ISHRANE ♡

Dugo sam razmišljala da li da pravim jelovnike za svakoga ko mi se javi i odlučila sam da bih mogla to da praktikujem i počnem sa prvim online klijentima. Do sada sam pravila jelovnike ljudima koji su ulazili u Wellness by Oriflame program (sa kojima sam uživo imala merenja,konsultacije oko jelovnika) i tu sam se pokazala kao neko ko ume da pomogne pri gubljenju ili dobijanju na kilaži. Imam zadovoljne klijente i to me mnogo usrećuje. Takođe, zadovoljna sam i činjenicom da su mnogi prevazišli tu barijeru da nešto pitaju i da se upuste u proces i priznaju sebi da ipak nisu zadovoljni trenutnim stanjem. Kao što već možda znate, završila sam obuku u ovoj oblasti kod nutricioniste u Novom Sadu. Za ishranu sam se zainteresovala pre dve i po godine i tada sam počela da proširujem svoje znanje i da ga primenjujem na sebi a kasnije i na drugima. VAŽNE INFORMACIJE O PLANU ISHRANE ♡ Plan ishrane je za svako lice personalizovan , što znači da je u skladu sa željama i potrebama klijenta